06 lipca 2012

Twój przyjaciel LEN



Tyle słońca w całym mieście, że nie wiadomo, gdzie się schować.
Jeśli upały są dla Was uciążliwe, to warto zaprzyjaźnić się z tą rośliną.


To len zwyczajny;  z jego łodygi  uzyskuje się długie włókna,
do produkcji wysokiej jakości przędz, a potem tkanin.


Lniana, luźna sukienka to chyba najlepszy pomysł na upały w mieście.
Tę uszyłam z lnu w kolorze przypominającym trochę sprany dżins. Służy mi już drugie lato.


Ozdobiłam ją kwiatem z tego samego materiału – można go odpinać do prania i prasowania.


Szkoda tylko, że sukienka nie prasuje się sama;  mam wrażenie, że włączenie żelazka teraz
w lipcu podnosi mi temperaturę w mieszkaniu o kilka stopni (na zdjęciu lewa strona - dekolt).


2 komentarze:

  1. Suknia swietna prosta i naturalna lecz w tak pieknych okolicznosciach przyrody i upalnych ubralabym samego kwiatka;))) aneta magdalena szczupa

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak ... no jest taka możliwość, bo kwiatek jest odpinany,
    ale ma zbyt małą powierzchnię tworzenia cienia :)

    OdpowiedzUsuń